Too Faced Lip Injection / Does it work?

12:30

Mooie, volle lippen; iets waar veel vrouwen belang aan hechten. Sinds een paar jaar wordt het steeds meer een dingetje, misschien echt goed op gang gekomen door de veel besproken lippen van Instagram-queen Kylie Jenner. Je hoort het steeds vaker: vrouwen die hun lippen laten opspuiten. Toevallig dat er even geleden al extra aandacht aan dit onderwerp werd besteed via nieuws en social media. Ik heb zo het idee dat het vroeger meer iets was wat vooral gebeurde onder beroemdheden en dat zo'n onderneming ook als schokkender werd ervaren dan nu. Het lijkt een keuze te zijn die steeds meer gerespecteerd wordt. Daar ben ik het volledig mee eens, al betekent dit echter niet dat ik ooit zelf mijn lippen zou willen laten opspuiten. Persoonlijk word ik al akelig bij het idee van de naalden en het chemische goedje wat er in je lippen wordt gespoten. Volle lippen vind ik zeker wel mooi, maar ik ben ervan overtuigd dat je daarvoor geen botox nodig hebt (plus, I prefer it natural). Too faced verkoopt een lipgloss die belooft vollere lippen te geven. Klinkt naar mijn gehoor heel interessant! Maar zou het ook werken?
Too Faced 'Lip injection, ultimate lip plumper' is een transparante lipgloss. Het belooft je lippen meer volume te geven en tegelijk te versoepelen en te verzachten. Wat het in feite doet is dat het de bloedsomloop in je lippen stimuleert, waardoor ze gaan opzetten. Avocado-olie en Vitamine E zouden moeten zorgen dat het tegelijkertijd niet een extreem uitdrogend, maar zelfs verzorgend product is. Hoe lang het effect duurt, staat nergens echt duidelijk aangegeven. Wel wordt de gebruiker gewaarschuwd voor een soort van allergische reactie op het goedje, want als het langer dan 5 tot 10 minuten op de lippen blijft branden (klinkt al niet héél fijn, vind ik persoonlijk), mag je het eraf halen en in het ergste geval zelfs naar de dokter gaan. Daarbij wel in gedachten houdend dat het een Amerikaans product is, waarbij op de verpakking vaak overdreven bijwerkingen/eigenschappen worden opgesomd...(Lees: ik dronk laatst een drankje waarop stond dat het geschikt was voor vegetariërs. Alsof er vlees in frisdrank zou zitten?). Ik nam de waarschuwing dus maar voor lief en besloot de lipplumper uit te proberen.
Toen ik de lipgloss voor het eerst aanbracht, merkte ik na ongeveer een minuut dat het ging inwerken. Het brandde inderdaad wel een beetje en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet erg fijn vond. Wat me opviel is dat mijn lippen langzaam steeds rozer van kleur werden en dat ze inderdaad een beetje opzetten. Het effect is niet heel opvallend maar vrij subtiel, en dat vind ik er persoonlijk wel mooi aan. Het branderige gevoel ging verder gelukkig over na ongeveer 8 minuten. Ik denk dat het 'opgezette' effect zo'n drie uur blijft, en daarna zou je het nog een keer moeten bijwerken, wil je deze tijd verlengen.
Wat ik een nadeel vind is dat ik heb gemerkt dat ik de volgende dag nogal droge lippen had gekregen. De verzorgende werking die het product belooft te hebben komt dus niet echt tot zijn recht. Verder vind ik het wel degelijk een goed product, omdat het je lippen inderdaad echt voller maakt. Helaas betaal je daar dan ook voor; bij Sephora is de lipgloss te koop voor $22 (exclusief internationale verzendkosten en valuta omrekenen).
Wat vinden jullie? Goede investering of not worth it? 
-xoxo- Isabella

You Might Also Like

0 reacties