2 Favourite healthy snacks

10:37

Laat ik er niet omheen draaien: ik ben gek op snacken. Ik heb altijd al een grote liefde gehad voor eten en daarnaast heb ik eigenlijk altijd wel honger. Niet zo handig omtrent mijn werk. Gelukkig zijn er oplossingen waardoor ik met een gerust hart wèl gewoon iets lekkers kan eten als ik daar zin in heb. Hierbij deel ik twee van mijn favoriete healthy snacks met jullie. De één vergt een klein beetje tijd om voor te bereiden, de ander kan je zo in de winkel kopen. Benieuwd? Klik dan maar snel op 'read more'.



Sweet green smoothie with toppings 
Je hebt vast wel vaker gehoord van een smoothie bowl als ontbijt. Deze is snack valt goed in deze categorie. Groene smoothies kunnen ontzettend vies zijn, maar deze is serieus lekker en je hebt niet persé het idee dat je een groene smoothie aan het drinken bent. De toppings zorgen ervoor dat het extra goed vult, zodat je hierna niet alsnog zin hebt om iets te snacken.


Ingredients

  • 1 banaan
  • Een handje spinazie (as you prefer)
  • 1 sinaasappel
Toppings
  • Kokosflakes
  • Pompoenpitjes
  • Zonnebloempitjes
  • Gojibessen
  • Honing

Bereiding
  1. Snij de banaan in stukjes en gooi het in de blender, samen met de spinazieblaadjes
  2. Pers de sinaasappel uit en voeg het sap toe aan je smoothie
  3. Blenden!
  4. Doe je smoothie in een glas en voeg je toppings toe
  5. Voilà! Done!


Nakd raw fruit & nuts bar
Als ik geen zin heb (of eerder gewoon lui ben) om iets voor mezelf te maken, eet ik graag een Nakd-reep. Dit zijn repen die puur bestaan uit bij elkaar geperst fruit en noten, en verder is er niks geks aan toegevoegd en zit er geen extra suiker in. Je hebt ze in verschillende smaken, Pecan Pie is persoonlijk mijn favoriet. Je kan deze repen kopen bij diverse supermarkten, waaronder de Albert Heijn. Zeker een aanrader!



Wat zijn jouw favoriete healthy snacks?

You Might Also Like

13 reacties

  1. Allebei nog nooit op, maar ze lijken me wel erg lekker!

    ReplyDelete
  2. Ze zien er allebei lekker uit! Ik vind de eerste snack echt heel erg fotogeniek :)

    ReplyDelete
  3. Yum, vooral die eerste ziet er heerlijk uit :-) Van Nkd wil ik eens de banana bread bar proberen....omg jumjum

    ReplyDelete
  4. Nakd bars are my life, I actually got so excited seeing them in this post! The cocoa orange ones <3
    http://britishmermaid.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  5. Oh wauw, wat een leuke blog heb je! En dat ziet er zo heerlijk uit :)

    ReplyDelete
  6. Lijkt me lekker! Vooral het eerste! <3

    ReplyDelete
  7. yumyy!:) xx
    Bianka
    http://ruhamania.blogspot.hu/

    ReplyDelete
  8. ik kende het allebei nog niet.. als ik dit zo zie ben ik erg
    benieuwd naar hoe het zal smaken.

    ReplyDelete
  9. De eerste ziet er super lekker uit, ik ben benieuwd!

    ReplyDelete