Recipe / healthy, chocolate treat

16:00

 'Een gezonde chocoladesnack, bestaat dat?', denk je nu misschien. Ik kan je met een gerust hart zeggen dat het antwoord daarop 'ja' is. Fortunately. 
Ik ben me de laatste tijd heel erg aan het verdiepen in een gezondere leefstijl. Zo eet ik vrijwel geen brood, maar bijvoorbeeld een stevige salade of pompoenpannenkoekjes als lunch. Verder eet ik over het algemeen geen suiker, met uitzondering van fruit of kleine toevoegingen als honing. (Als jullie meer zouden willen weten over mijn nieuwe eetpatroon of recepten zouden willen, laat maar weten!). Deze gezonde treat past perfect binnen mijn nieuwe eetpatroon. Ook als je de behoefte hebt om gezonder te eten, ben je wel eens toe aan een snack... De kunst is om dan niet meteen aan de ongezonde, vette hap te gaan, maar daar een vervanging voor te zoeken. Ik denk persoonlijk dat dit een hele goede optie is. Het is namelijk ontzettend lekker en perfect voor als je houdt van chocolade (net als ik dus).

Wat heb je nodig? (Voor 4 personen)
  • 1 ei
  • 1 banaan
  • 3 eetlepels havermout
  • 1 eetlepel cacaopoeder
  • 1 eetlepel kokosvet
  • honing (maak het zo zoet als je zelf wil!)
  • rozijnen (optioneel)

Bereiding

  • Verwarm je over voor op 200 graden
  • Prak de banaan in een kom
  • Voeg de havermout, het ei en honing toe
  • Klop de ingrediënten tot een glad beslag
  • Roer de cacaopoeder door je beslag
  • Voeg eventueel rozijnen toe (persoonlijk vind ik dit heel erg lekker)
  • Vet cakevormpjes in met kokosvet en verdeel het beslag over de vormpjes. Ik heb zelf een metalen bakplaat gebruikt waar al cakevormpjes inzitten, omdat ik de ervaring heb dat cakejes er zo mooier uit komen te zien. 
  • Zet de cakejes ca. 12 minuten in de oven. Eenmaal uit de oven, krijg je ze makkelijk uit de bakvorm door ze er met een lepel uit te halen.
Als je gebakjes klaar zijn, kan je er als garnering geschaafde amandelen overheen strooien. Verder kun je ze ook goed combineren met frambozen (yum), of pure chocolade raspen als topping. 

En that's it! Laat je het me weten als dit ook hebt gemaakt? Vind ik erg leuk!

You Might Also Like

6 reacties

  1. Oh wow dit ziet er lekker uit. Mooie foto's ook! Misschien een lekker idee voor een zondagbaksel morgen, hihi. :-) X!

    ReplyDelete
  2. Heel lekker! Ik ben zeer benieuwd naar je gezonde leefstijl! Tell me more!

    ReplyDelete
  3. Ik zag ze al op je insta, ze zien er zo lekker uit! Ik ben wel benieuwd naar je gezonde leefstijl!!

    ReplyDelete
  4. Ziet er heerlijk uit en wil het in de toekomst eens uittesten!

    ReplyDelete
  5. Helemaal eens met Ellen! Dit past helemaal in mijn nieuwe vegan biologisch-dynamische lifestyle xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stuur je me een foto als je ze ook gemaakt hebt dan Willem:) Nu staat er wel druk op je hè hahaha
      Kuzzels

      Delete