Recipe / Een groene smoothie die ik wèl lust

06:02

Een tijdje geleden postte ik dit artikel, waarbij ik vroeg of jullie geïnteresseerd waren in meer artikelen over mijn nieuwe eet-stijl. Ik kreeg positieve reacties via mijn blog, Instagram en ook op school. Ik vond het super leuk toen ik een foto ontving op Snapchat waarbij een vriendin mijn cakejes aan het bakken was!
Vandaar dat ik besloot om nog een recept te posten. Zoals ik een poos terug al vertelde eet ik sinds een paar weken anders. Alle maaltijden zijn hierdoor ook ietsje anders dan wat eerst het meest voor de hand liggend was. Mijn ontbijt bestaat niet meer uit brood, maar bijvoorbeeld uit oatmeal, een omelet of een groene smoothie. Dat laatste zag ik op het begin niet zo zitten, omdat ik echt een grote hekel heb aan groene smoothies. Ze mogen dan wel gezond zijn, maar ik vind ze persoonlijk nooit echt ontzettend lekker... Tot ik deze avocado/komkommer-smoothie probeerde!

Ik zal ten eerste even iets meer vertellen over mijn nieuwe eetpatroon. Ik eet namelijk gezondere koolhydraten, eiwitten en vetten. Maar wat houdt dat dan in? Ik eet zoete aardappelen in plaats van gewone aardappelen (maar ook niet elke dag); ik eet geen brood maar bijvoorbeeld oatmeal of quinoa; ik eet geen pasta en geen rijst meer, maar wel af en toe een gematigde portie volkeren pasta of zilvervliesrijst. Fruit en vooral veel groente eet ik de hele dag door! Verder eet ik vis in plaats van vlees, maar om genoeg eiwitten binnen te krijgen eet ik eieren en af en toe mager rood vlees. Als laatste eet ik zeker geen koekjes/snoep meer, maar als ik zin heb in een snack zijn daar gelukkig talloze oplossingen voor. Denk aan een handje noten, een bakje magere yoghurt of de cakejes van dit recept. Groene thee is sowieso mijn favourite drink. Drie kopjes op een dag gaan er wel in! Het is alom bekend dat het heel goed voor je is om elke dag 2L water te drinken. Ik vind het echter ontzettend saai om alleen maar aan een stuk door water te drinken. Groene thee heeft gezondheidsbevorderende en levensverlengende eigenschappen, dus dit is vanuit mijn ogen zeker een fijne dorstlesser.

Dan over naar de ingrediënten van mijn groene smoothie! Dit kan je drinken als ontbijt, maar het kan ook prima als lunch.

Wat heb je nodig? (3 personen)

Voor de smoothie zelf...
  • 250 ml amandelmelk
  • 2 avocado's
  • 1 komkommer
  • sap van 1 citroen
  • munt
Voor de garnering...
  • stengels bleekselderij
  • muntblaadjes
  • spice it up met peper/zout/tabasco naar behoefte
Ik denk dat de bereiding wel voor zichzelf spreekt. De komkommer in stukken snijden, de avocado's uitlepelen en dan alles in de blender!

You Might Also Like

6 reacties

  1. Lijkt me super lekker Isabella ! Ik ga ´m sowieso ook eens uitproberen! Goed dat je zo bezig bent met een gezonde levensstijl! Knap hoor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah dat vind ik leuk! Dankjewel Emma:)

      Delete
  2. Lijkt me een lekkere smoothie, wil hem wel eens uitproberen Bella!

    ReplyDelete
  3. Oeee, klinkt serieus best lekker!

    ReplyDelete
  4. Goed dat je zo gezond bezig bent! Ziet er lekker uit!

    ReplyDelete
  5. Ja, dit zou ik ook wel lusten denk ik. Btw, fijne foto's. Liefs

    ReplyDelete