Outfit / Alhambra Granada, Espagña

07:02


(By the way, ik zit dit nu ouderwets te typen op mijn Iphone, één en al frustratie. Ik had deze post al een week klaar staan, maar ik had er nog geen tekst bij getypt...)
Het Alhambra in Granada. Ik had er, heel eerlijk, nog niet echt vaak iets over gehoord of gelezen. Het spijt me als er nu mensen zijn met de mening dat ik me moet schamen. Ik kan het me voorstellen, want het bleek echt prachtig te zijn!
Afgelopen herfstvakantie was ik met mijn familie vier dagen in Spanje. Ik had mijn koffer in feite net uitgepakt van Rome, toen ik hem alweer inpakte...
De tweede dag van onze trip wilde mijn moeder ons dus meenemen naar het zogeheten 'Alhambra'. Ze beweerde dat we het absoluut niet mochten missen en er wat voor over moesten hebben. We namen het voor lief. Om zes uur 's ochtends (!) namen we een taxi. De schattige, pittoreske straatjes waren knus verlicht met sierlijke lantaarns, en er was haast nog geen mens te bekennen. Alhoewel, er waren een paar diehards die hadden besloten dat ze wilden hardlopen. Tja, als je de drukte in Granada voor wil zijn moet je wel een beetje een ochtendmens zijn, denk ik.
De taxi hobbelde over de stenen straatjes, en reed vervolgens steeds hoger een berg op. Na een kwartiertje zagen we het begin van een rij mensen, die zich nog vroeger dan wij hadden gevestigd voor de hekken van wat 'het Alhambra' moest zijn. We voegden ons toe aan deze groep bikkels en wachtten rustig af.

Met een croissantje in de hand, af en toe een gaap en in het bijzijn van de zonsopgang stonden we daar te wachten. Oh ja, en zonder make-up. Niet dat dat er echt toe doet, maar voor mij is dat wel redelijk bijzonder. Ik dacht ik meld het even, voor het geval dat je al iets zou zien aan de foto's.
Om half negen gingen dan eindelijk de hekjes open. Inmiddels had zich een hele massa mensen toegevoegd aan de wachtrij, wat ervoor zorgde dat het bijna leek alsof we vooraan stonden. Jep, we zouden sowieso naar binnen kunnen!
Om negen uur waren we dan ein-de-lijk waar we wezen moesten. Ineens snapte ik helemaal waarom mijn moeder hier zo graag heen wilde. We liepen door prachtige tuinen met bomen en planten in alle soorten en maten. Rozen, vijvers met lelies, perzikbomen, citroenbomen, palmbomen.
We zagen een eeuwenoud keizerlijk paleis met de indrukwekkendste, bewaarde Arabische versieringen. We stonden op een uitkijktoren uit de tijd dat Granada nog van de Arabieren was, met een uitzicht waar je 'U' tegen zegt. Al daar besloot ik dat ik misschien toch wel op de foto wilde...Ook al had ik een vermoeid hoofd en stond ik haast op het punt mijn schoenen uit trekken. Beklim nóóit het Alhambra met hakken, laat ik je dat als advies meegeven. Eén van de domste (en meest eigenwijze..) dingen die je kan doen. Typisch weer wat voor mij.

Turtle neck croptop: Forever21 // Cardigan: Abercrombie&Fitch // Jeans: Zara // Shoes: Invito // Necklace: Brandy Melville // Sunglasses: Six // Backpack: Primark

Meer foto's en verhalen over het Alhambra en de rest van mijn 4-daagse trip volgen in toekomstige blogposts. Op de hoogte blijven van nieuwe artikelen? Je kan me altijd volgen op Bloglovin'!

You Might Also Like

11 reacties

  1. Wat een leuke foto's! Zo te zien had je het erg leuk in Granada! Volgensmij was je op je knieën gevallen, haha. Had je ook je shirtje afgeknipt? Snap ik wel door dat warme weer. Doe je de groetjes aan iedereen? Kusjes van ons😘😘😘

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie artistieke foto's weer Isabella, Moet je later echt wat mee gaan doen! Zo te zien heb je het leuk gehad in Spanje daar en genoten van het lekkere weer. Doe je weer de groetjes aan het thuisfront!!
    Kusjes xx

    ReplyDelete
  3. Wat onwijs gaaf! De foto's zijn zo mooi<3
    X Emma

    ReplyDelete
  4. Waauw wat een prachtige foto's!! En - nu moet ik me waarschijnlijk ook schamen - ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar zoals jij het beschrijft is het iets wat nu direct op mijn to-visit lijstje moet, haha! Het klinkt echt heeeel gaaf! :)

    - Saskia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaah dankjewel, wat een complimenten! :) Zet zeker op je to-visit lijstje, you won't regret it.

      Delete
  5. Wow, prachtige omgeving zeg, om outfitfoto's in te maken. Ik ben jaloers, wil ook op vakantie, hihi! Liefs.

    ReplyDelete
  6. Waaauw wat een prachtig foto's! De outfit staat je ook echt heel mooi.

    ReplyDelete
  7. Haha - ik ken dit gevoel zo goed!! Typen op een iphone is niet ideaal, maar je post is er niet minder door geworden. Geweldige foto's plus tekst. Keep up the good work girl!

    XO from Malta,
    www.b-biche.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dit vind ik echt heel fijn en leuk om te horen, thanks! :)

      Delete