Kiko / These are some d*mn pretty lipsticks

07:30

Terwijl ik bezig ben met de zoektocht naar mijn perfecte galajurk, dwalen mijn gedachten af naar mijn make-up. Lippenstift of geen lippenstift? En zo ja, welke dan? Hasthag first world problems.
Het jaarlijkse kerstgala komt er weer aan en ik kan echt niet wachten. Ik hou een prachtige, rode, glitterende maxidress even in mijn achterhoofd, die ik online heb gezien bij één van mijn favoriete webshops. Het punt is dat ik hem nog niet echt durf te kopen ofzo... Straks past hij niet en heb ik al betaald. Ach ja, we shall see.
Om even terug te komen op het onderwerp 'make-up': toen ik op Romereis was, kocht ik voor het eerst een paar lipproducten van het Italiaanse make-up merk 'Kiko'. Ik twijfelde heel erg tussen twee vrij dezelfde kleuren lipsticks, omdat ik ze allebei enorm mooi vond. Ik kon de knoop maar niet doorhakken en besloot ze allebei te kopen! Verder kocht ik ook een lipliner in een kleur die prima matcht met beide lipsticks. En oh man, they're so d*amn pretty. 

Kiko is een cosmeticamerk dat in 1997 is opgericht in Milaan. Het merk voert geen testen uit op dieren, zoals in de betreffende Europese wetgeving wordt voorgeschreven. Verder wordt het make-upassortiment onderworpen aan nauwkeurige, diepgaande klinische tests om hypoallergene producten te kunnen bieden, die zijn samengesteld om het risico van allergieën tot een minimum te beperken. Dit vind ik persoonlijk allemaal erg fijn om te weten!

De twee lippenstiften die ik heb gekocht, komen van de 'Gossamer Emotion'-collectie (ik heb de kleuren 105 en 106). Ze bevatten geen parabenen en zijn non-comedogeen. Dit laatste is belangrijk om te weten als je snel last hebt van oneffenheden, zoals deze dame hier. Stel het product zou direct op je huid terecht komen, dan krijg je hier niet snel puistjes van, in tegenstelling tot veel andere make-upproducten (helaas...).
Verder ben ik echt verliefd op de metalen huls die om de lipsticks zit. Zo ontzettend mooi!
Deze lipproducten zijn creamy en zouden dan ook zo op moeten drogen, al moet ik zeggen dat de producten er op mijn lippen niet persé zo uit zien. Wat mattere lipsticks vind ik persoonlijk mooier dan glimmende lipproducten, dus hier ben ik juist heel blij mee.
De lippenstiften brengen fijn aan en blijven heel lang zitten. Als je niet al te veel eet of drinkt kan je prima drie uur rondlopen, zonder dat je lippenstift langzaam van je lippen verdwijnt. Ik zou wel adviseren om er een bijpassende lipliner bij te kopen!

De lipsticks van de Gossamer Emotion-collectie kosten €8,90 per stuk en zijn verkrijgbaar bij alle Kiko-filialen. Verder kun je ze ook online bestellen via de webshop (klik).

You Might Also Like

12 reacties

  1. wauw wat een super mooie lipstickjes!! En hele mooie foto's heb je ervan gemaakt. Vind ze ook niet heeeel duur, dus missch moet ik ze ook maar eens gaan checken in de winkel! XX

    ReplyDelete
  2. Ik vind je blog heel tof, dus ben je gaan volgen ! XX

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah dat vind ik heel leuk om te horen, thanks Sabine!

      Delete
  3. Wauwie, wat een heerlijke kleurtjes!

    ReplyDelete
  4. Ah, wat een prachtige foto's! En natuurlijk de lipsticks, ook al zo mooi. Hele mooie kleurtjes die zeker mooi zullen passen bij je rode maxidress die je gewoon moet bestellen. Je kan hem toch ook weer terug sturen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel! :)
      En daar heb je wel gelijk in, ik denk ook dat ik de jurk morgen maar moet bestellen... Ik twijfel nu al een paar dagen en dat is wel een teken dat ik hem graag wil, haha!

      Delete
  5. Wauw! Wat een gave kleuren!

    ReplyDelete
  6. Wauw, super kleurtjes! Ik ben weer terug, trouwens :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah Britt, zo ontzettend leuk! Ik heb je posts gemist!

      Delete
  7. Mooie kleurtjes, maar ik ben helemaal weg van de verpakking!

    ReplyDelete