Vita a Roma

06:32

Acht dagen Rome met ruim vijftig jaargenoten. Voordat ik vertrok had ik eigenlijk géén idee wat ik kon verwachten. Toen ik op de heenreis in de bus zat dacht ik aan gezellige avondjes, mooie gebouwen uit mijn Latijn-boek en lekker Italiaans eten... En ik was tegelijkertijd heel erg bang voor de 24 uur-durende busreis (ja, dat bleek ook wel het vervelendste deel van de reis, laat ik daar niet omheen draaien). Nu ik daadwerkelijk in Rome geweest ben, denk ik wel iets grootser over de stad. Alle grote uitspraken, waar ik haast mee was dood gegooid, kloppen stiekem wel... Ik had me al honderd keer laten vertellen dat de reis een 'hele belangrijke levenservaring zou worden', dat 'het me mijn hele leven bij zou blijven', en natuurlijk was ik al jaren gehersenspoeld met de cultuur en historie van de oude, klassieke stad. Tja, daarvoor zit ik nu eenmaal op een gymnasium. Ik heb me vaker bedacht waarom ik in hemelsnaam heb gekozen voor een school met Latijn en Grieks, maar nu ben ik daar zó ontzettend blij mee. Rome, je was awesome. Ik heb vreselijk veel geleerd, gezien, gelachen en ervaren.
Natuurlijk moest en zou ik weer honderdduizend plaatjes schieten, en ik heb mijn favoriete foto's in één blogpost gepropt. Dat was nog een hele opgave, maar het is me gelukt hoor!

You Might Also Like

9 reacties

  1. Wauw, wat een super mooie foto's! Ik was precies een jaar geleden in Rome met mijn klas. Ik vond het zo'n gave reis! Rome is echt indrukwekkend (:

    ReplyDelete
  2. Wat een mooie foto's Isabella. Doe je de groetjes aan het thuisfront? Xx

    ReplyDelete
  3. Wat ziet het er daar prachtig uit, mooie foto's heb je gemaakt!

    ReplyDelete
  4. Ahh je foto's zijn zoooo leuk!! Nu wil ik ook naar Rome, klinkt allemaal zo gaaf!

    ReplyDelete
  5. Super mooie foto's! Rome is echt een super leuke stad!

    ReplyDelete
  6. Ah, deze foto's zijn echt om verliefd op te worden, haha! Afgelopen mei ben ik ook met school naar Rome geweest, en wat is het toch een super mooie stad! Ook stiekem wel heel erg leuk om alles wat je normaal in je latijnboeken ziet, in het echt te zien.

    ReplyDelete
  7. Wow, wat een super mooie foto's! ♥

    ReplyDelete