HOTSPOT / Robbies

06:32

'Wow, dus dit is het geworden!' Met open mond stond ik met Irene voor de etalage van Robbies, een splinternieuwe zaak in Den Bosch. Het oogde, niet bepaald overdreven uitgedrukt, gi-gantisch. Door de ramen zagen we een hoop mensen koffie drinken, kleding kopen of simpelweg de mooie spulletjes bewonderen. De officiële opening mocht dan pas morgen (vandaag!) zijn, druk bezocht was de winkel allang. Des te meer een goede reden om eens uit te vinden waarom Robbies dan meteen al zo populair is.
We zetten onze fietsen op slot en liepen de grote hal in, naar binnen. Mijn camera hield ik alvast bij de hand.


Nee, Robbies bleek niet alleen groot te ogen... Het was daadwerkelijk enorm. Robbies heeft een oppervlakte van bijna 1000 m2! 
Direct liepen we door naar de koffiehoek, dat was tenslotte ons doel van deze middag: even koffie drinken en bijkletsen. We gingen zitten aan één van de vele marmeren tafeltjes en bestelden een cappuccino. Stiekem baalden we enigszins van de prijs, maar later hadden we er echt geen spijt van. Ik heb in tijden niet zulke lekkere koffie op. 
We lachten, praatten, en af en toe wilde ik even een plaatje schieten van de ruimte waar we zaten. Tja, hoe kan het ook anders als er in de hoek een tuktuk staat? 


'Even kletsen' werd een hele middag spenderen in de stad *oeps*, waarvan grotendeels in Robbies. Na de koffie waren we ook wel benieuwd naar de gebakjes die in vitrages stonden te pronken... Ik koos voor bananencake en Irene at een lemon muffin. Oh man, het was echt heerlijk.
Na zo'n drie kwartier zitten besloten we de winkel eens verder te verkennen. Op de interieur afdeling ontdekten we talloze mokken, plantjes, boeken, potjes en ga zo maar door. Ik kon wel duizend foto's maken (uiteindelijk ook gedaan, vandaar deze shitload aan plaatjes). 


Toen we eenmaal alles hadden gezien en onze namen op een krijtbord op de laagste verdieping hadden gekalkt, liepen we als twee blije kindertjes naar de uitgang. Twee minuten later stonden we voor de Zara, toen me ineens iets te binnen schoot. Hadden we eigenlijk wel betaald voor de koffie en het gebak? Sukkels als we waren, waren we vrolijk Robbies rond gehupst, zonder ook maar één moment te denken aan de rekening. 'Shit!'
Op onze fietsjes sprintten we weer terug naar de gigantische winkel. Gelukkig konden de medewerkers wel een beetje lachen en hadden we snel betaald. Of nou ja, in de eerste instantie bleek mijn pinpas verlopen. Dat wist ik eigenlijk allang, maar ik had het uitgesteld om met mijn nieuwe pas te pinnen. Ook dat nog! Gelukkig nam Irene het betalen snel over... Thanks, girl! Jeetje, wat verliep het allemaal soepel. Na een halfuurtje konden we alweer lachen om de vrij gênante situaties. Misschien moet ik eerst maar eens mijn nieuwe pinpas activeren.



De moraal van dit verhaal? Doe jezelf een lol en ga langs bij Robbies. You won't regret it. Enne, niet vergeten af te rekenen als je je koffie op hebt;)

Robbies is gevestigd aan Verwersstraat 33 in Den Bosch. Je kan er eten en drinken, kleding kopen en unieke woonaccessoires scoren. Verder is het de perfecte plek om te meeten, eventjes te werken of gewoon gezellig samen koffie te drinken.
De winkel is elke dag geopend vanaf 9:00 uur, op zondag vanaf 11:00 uur. Tip: bij Robbies kun je ook ontbijten!

You Might Also Like

14 reacties

  1. Was heeel gezellig!! En de foto zijn erg leuk geworden. Xx Ier

    ReplyDelete
  2. Hoe gaaf! Prachtige foto's, het ziet er geweldig uit. En ik word altijd zo vrolijk van die mooie figuurtjes in koffie!

    ReplyDelete
  3. Ah wat een leuke hotspot! Echt supergaaf ingericht en je cakejes zien er ook heerlijk uit!

    ReplyDelete
  4. Echt een mooie hotspot, en gave foto's heb je gemaakt!

    ReplyDelete
  5. Aahh wat ziet dat er gaaf uit zeg, en lekker groot! Ik wil hier zeker eens een kijkje nemen!
    X Emma

    ReplyDelete
  6. Wat een heerlijk gezellig tentje, ik zou hier graag een kopje koffie drinken. Je hebt echt een toffe, blog <3 Ik heb gelijk gevolgd.

    ReplyDelete
  7. Wow - ziet er super tof en gezellig uit zeg! Dit staat nu ook op mijn to-visit lijstje. Liefs!

    ReplyDelete
  8. Hahahahahahha waren jullie de rekening vergeten te betalen😂 Superleuke fotos! xxEmma (die je kent hah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha jep, echt een sukkelactie :')
      Thankyouuu lieve Emma!

      Delete
  9. Wat een prachtige winkel! Echt om verliefd op te worden! (Net als je foto's trouwens, zo sfeervol!) Liefs :)

    ReplyDelete
  10. Het ziet er zo mooi uit! Heel sfeervol en super gezellig

    ReplyDelete
  11. JOU FOTO'S! Ik ben verliefd wauwie!

    ReplyDelete
  12. Ik heb helemaal niet meegekregen dat deze winkel werd geopend, ziet er super uit!
    Van een pepernotenwinkel heb ik wel wat gehoord... Volgende keer daar samen een bezoekje brengen? ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaaa heb ik ook van gehoord inderdaad... ;) Lijkt me een goed plan! Iets met een middagje foto's maken en smaken pepernoten ontdekken in de stad misschien? ^^ Gelukkig komt de herfstvakantie weer in de buurt!

      Delete