8 lifehacks for back to school

06:02


Voor mij is het nog iets te vroeg om erover te beginnen, maar ik weet dat dat in een groot deel van Nederland wel anders is. De scholen beginnen weer! Leuk is anders, maar hey, we'll get through it. Ik ga inmiddels naar de vijfde van het gymnasium (ja, ik kan het zelf ook maar amper geloven), en heb er dus al aardig wat jaartjes middelbare school op zitten. In al die tijd heb ik een hoop geleerd, maar ook een hoop fouten gemaakt... Waarvan ik achteraf weer heb geleerd. Als ik het anders had aangepakt, had ik de fouten kunnen voorkomen. Het begint allemaal bij een goede start! Het leek me leuk om jullie wat tips te geven voor een goede start van het schooljaar. Ook al ben je misschien even oud of zelfs ouder dan ik, toch heeft iedereen er weer een andere visie op denk ik zo... Dus ik hoop hiermee meerdere mensen een handje te kunnen helpen. Bij deze mijn back to school lifehacks... En tegelijkertijd deel ik ook een beetje mijn nieuwe schoolspullen met jullie!


Qua organisatie begint het denk ik toch allemaal wel bij een goede agenda. Die van mij heb ik gekocht bij de V&D. Behalve het feit dat hij heel leuk is, is hij ook nog eens ontzettend handig.
1) Vorig jaar bedacht ik me dat het erg handig was om één dag op één pagina te hebben staan, omdat ik zo mijn huiswerk duidelijker zou kunnen opschrijven. Oh, wat had ìk het goed mis. Als er iets belangrijk is, is een goed overzicht hebben over je week. Ik zag snel huiswerk over het hoofd en ging daardoor automatisch per twee dagen werken. Niet handig! Bij een agenda is het belangrijk dat je één week per twee pagina's hebt. Mijn nieuwe agenda is op deze manier ingedeeld.
2) Wat voor mij verder ook altijd heel belangrijk is geweest, is het papier van een agenda. Sommige agenda's hebben een soort van 'tijdschrift-papier'; iets dikker en veel gladder dan normaal papier. Hier kan je alleen op schrijven met een balpen. Zodra je houdt van fineliners, zal je agenda binnen no-time een rommeltje worden. Alles wat je fineliner op dit 'tijdschrift-papier schrijft', veeg je namelijk uit... Vooral als je linkshandig bent, ga je er heel erg last van krijgen. Daarom raad ik altijd aan om een agenda met normaal papier te kopen!
3) Als laatste let ik er altijd op of er een lintje/boekenlegger bij de agenda zit, zodat ik makkelijk kan bijhouden bij welke week we zijn. Dit klinkt misschien wel erg voor de hand liggend, maar ik wilde het toch nog even mentionen.


4) Over agenda's en organiseren gesproken: ik zorg altijd dat ik een markeerstift bij me heb, zodat ik mijn huiswerk wat ik al heb gedaan kan markeren. Mij helpen markeerstiften altijd om vooruit te werken. Het geeft een goed gevoel als een groot deel van je week al gemarkeerd is! Dan weet je dat je meer tijd hebt om leuke dingen te doen.

5) Wie raakt er wel eens pennen kwijt? Eigenlijk was dat een soort retorische vraag, want hé, wie niet? Ik ben altijd zo'n sukkel die aan het eind van de maand een nieuwe lading pennen in haar etui moet stoppen. Ik leen pennen uit en krijg ze vervolgens niet meer terug, of ik laat ze bijvoorbeeld in de mediatheek liggen. Aangezien vrijwel iedereen dezelfde soort pennen heeft, vind ik ze meestal ook niet meer terug. Tenzij ik er washitape omheen doe! Op die manier herken ik mijn pennen heel makkelijk, en weet ik dus ook of iemand per ongeluk mijn pen in zijn/haar etui heeft gestopt (...).

6) Kleine schriften, grote schriften of multomappen? Ik heb alles al zo'n beetje geprobeerd, en ik denk dat ik me de laatste jaren vast blijf houden aan kleine schriften. Wat ik altijd doe, is een schrift in het boek van het bijbehorende vak stoppen. Zo vergeet ik mijn huiswerk niet, raak ik mijn schriften niet kwijt en is mijn tas niet overvol. Want man, wat kan het schelen als je geen overvolle multomap hoeft mee te zeulen.

7) Over mapjes gesproken... Snelhechters zijn echt mijn lifesavers. Ik heb er standaard een paar in mijn tas zitten. Hoe vaak komt het voor dat je wéér losse documenten, brieven of aantekeningen krijgt uitgedeeld? Vorig jaar vergat ik vaak mijn snelhechters en tja, ik kan zeggen dat ik daardoor toch wel enigszins chaotisch ben geworden. Je wil niet achter iedereen aan hoeven lopen omdat je weer eens een aantekening kwijt bent, neem dat maar van me aan. Haha!

8) Rooster niet bij de hand? Jawel hoor, vanaf nu wel. Want wie heeft nu tegenwoordig niet altijd zijn smartphone bij zich? Vooral in de eerste weken zorg ik dat mijn rooster mijn wallpaper is op mijn telefoon. Zo hoef ik niet te stressen omdat ik mijn lokaal niet kan vinden. Handig!

Dit waren een paar van mijn lifehacks for back to school. Hebben jullie nog tips? Laat ze achter bij de comments!

You Might Also Like

8 reacties

  1. Heel handig artikel! Het enige dat ik anders doe is dat ik alleen dingen markeer als het een toets is of als ik iets moet inleveren. Daarnaast heb ik geen snelhechter maar heb ik altijd 1 plastic mapje in m'n tas met een drukknoopje (van de Action) waarin ik alle losse papieren doe zodat ik die altijd bij me heb.

    ReplyDelete
  2. Leuk artikeltje! Ik ga dit jaar voor het eerst naar de universiteit en ik ben benieuwd wat ik aan spullen nodig heb. Liefs!

    ReplyDelete
  3. Wauw wat handig! Ik ben altijd een beetje sceptisch als het om lifehacks gaat, maar die van je rooster als wallpaper en washitape om je pennen zijn echt geniaal!
    X Emma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, dankjewel Emma!:) Fijn om te horen! X

      Delete
  4. Die agenda is echt super leuk! Love Flamingo's

    XxX
    www.wendyvansoest.com

    ReplyDelete
  5. Wauw, die tijdschriftjes zijn echt superlief! :)

    ReplyDelete
  6. Heel handig! En dat op mijn telefoon doe ik ook altijd, zo handig!

    ReplyDelete