Een boek vol met mug cakes

21:45

Foto's maken met mijn spiegelreflex... Gelukkig was ik het nog nèt niet verleerd. Ik besloot vanmiddag dat het wel een leuk idee was om eens even hoi te zeggen, al kostte het me nog best wat moeite om daar tijd voor vrij te maken.
We zitten inmiddels ver in de maand juni en het schooljaar is bijna voorbij. Aangezien ik het lot niet wil tarten zal ik maar niet te hard roepen dat er een grote kans bestaat dat ik over ga, tenzij ik mijn toetsweek verpruts. Nog eventjes een weekje of anderhalf bikkelen en dan is het klaar, finito, einde oefening. Let's do this!
Gedurende mijn 'niet bloggen-periode' ben ik zestien geworden, en dat moest natuurlijk gevierd worden. Ik gaf een tuinfeest met lichtgevende ballonnen, (virgin) cocktails, vuurkorven, marshmallows en natuurlijk een hoop gezellige mensen. Van een goede vriendin kreeg ik dit boek van Lene Knudsen, eentje die al héél lang op mijn wishlist stond. Het is een boek vol recepten voor mug cakes! Echt een perfect cadeau, als je het mij vraagt. Vandaag vertel ik jullie hoe het boek me bevalt... :)



'Mug cakes' van Lene Kudsen is een boek met ruim dertig variaties op de mug cake. Alleen al door de prachtige vormgeving ben ik gek op het boek. Ik kan zo een halfuur weg zwijmelen bij alle foto's...
 De recepten zijn gecategoriseerd op moeilijkheidsgraad en op hoofdingrediënten, en bij elk recept is alles heel uitgebreid en overzichtelijk uitgelegd. Zeker handig! 

Natúúrlijk heb ik al meerdere recepten geprobeerd, waaronder de Nutella mug cake. Hij zag er in het echt bijna lekkerder uit dan in het boek! Voorheen maakte ik mug cakes altijd op basis van recepten op Youtube, maar vaak kreeg ik dan niet het gewenste resultaat. Waarschijnlijk omdat de aangegeven hoeveelheden per filmpje heel erg verschillen en soms niet eens goed worden beschreven. Verder vind je op Youtube vrijwel alleen basis-recepten, terwijl je in dit boek de gekste creaties kan vinden. 


Zou je dit receptenboek nou ook willen hebben? Het is verkrijgbaar bij de Urban Outfitters en een aantal boekhandels met een zeer breed assortiment. Het is het geld absoluut waard!

Wil je nou op de hoogte blijven van wat ik zoal uitspook naast school en zou je graag als eerste willen weten wanneer er nu ein-de-lijk weer een keer een nieuwe blogpost online staat? Ik zou zeggen, creep me on Instagram ;) (@isabella.dams)

You Might Also Like

6 reacties

  1. Lijkt me echt een superleuk boek!

    ReplyDelete
  2. Het boek ziet er uit als een mugcake hemel

    ReplyDelete
  3. Mooie foto's! Ik heb echt lang geen mugcake meer gehad, maar ik kwam net weer heerlijke recepten tegen op Pinterest, dus nu heb ik gelijk weer zin in een mugcake (: Dit boek lijkt me echt geweldig haha!

    ReplyDelete
  4. Oh wat een heerlijk boek, ik krijg er spontaan trek van!<3
    X Emma

    ReplyDelete
  5. Ah, lijkt me zo'n leuk boek! Op bol had ik er een tijdje geleden ook één gespot, dus ik was wel benieuwd wat het inhield!

    ReplyDelete
  6. Lovely photos :)
    BLOG M&M FASHION BITES : http://mmfashionbites.blogspot.gr/
    Maria V.

    ReplyDelete