Hotspot ~ De Fietskantine (Amsterdam)

06:02

'Hè, wat? Rechtdoor? Oversteken? Nou ja, ach, we vinden het wel!' Terwijl ik met Lieke door de Overtoom struinde, nog een beetje overdonderd door de grote stad omdat we zo'n kwartier geleden uit de trein waren gestapt, hing ik met mijn moeder aan de telefoon. Vroeger, nog voordat deze blogger hier op de wereld werd gezet, woonden mijn ouders in Amsterdam. En jawel, de Overtoom was de plek waar hun huisje was gevestigd. Mijn moeder is altijd zo lief enthousiast over Amsterdam en wilde ons maar al te graag helpen met het vinden van onze hotspot.
Toen ik de telefoon had opgehangen keken we enigszins hopeloos om ons heen omdat we beiden géén idee hadden waar we moesten zijn. Nog geen seconde later stopte ik met lopen.
'Wacht eens even. Dit is het! Ik had het veel kleiner verwacht!' Met open mond stonden Lieke en ik voor de ramen van Fietskantine. Vliegensvlug viste ik mijn Canon uit mijn rugtas. Eindelijk tijd voor koffie... En voor foto's!



Eenmaal binnen voelde het alsof ik een Amerikaanse koffietent binnenstapte. Het was net alsof ik weer even in New York was. Het interieur is hier werkelijk fantastisch. Bakstenen muren, houten tafels en planken, ouderwetse keukenaccesoires, cactusjes en fietsen aan het plafond. Aan elk klein detail is gedacht. 
Er zijn verschillende zithoekjes en er hangt een rustige sfeer, waardoor het ook meteen een perfecte plek is om te werken of om huiswerk te maken. Als ik in Amsterdam zou wonen, zou ik het wel weten...
Dan: de koffie! In de Fietskantine kan je koffie drinken van Lot Sixty One Coffee Roasters (klik voor meer informatie). Kort gezegd houdt dit in: koffie van zéér sterke en goede koffiebonen òf ontzettend lekkere filterkoffie. Lieke en ik gingen allebei voor een Vanilla Latte en jongens, het was amazing. 


De Fietskantine is gevestigd aan de Overtoom 141 in Amsterdam. 

You Might Also Like

9 reacties

  1. Wat een leuke plek lijkt me dat zeg! <3

    ReplyDelete
  2. wat een prachtige foto's en een mooie plek

    ReplyDelete
  3. Mooie foto's, Isabella! Het ziet er zo leuk uit! Als ik in A'dam zou wonen.... Okay dan lust ik waarschijnlijk niet opeens koffie (ik ben waarschijnlijk het enige levende wezen van bijna 15 die het niet lust), maar dan zou ik daar zo vaak te vinden zijn!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel, Arjanne! Wees niet bang, er zijn wel meer mensen van 15 die geen koffie lusten hoor ^^ Ik ken meerdere mensen die enkel naar de Starbucks gaan voor bijvoorbeeld chocolademelk. En hé, koffie werkt dehydrerend, dus in dat opzicht is het niet erg dat je het niet lust ;)

      Delete
  4. Ah mooie foto's, het ziet er zo leuk uit! Ja, als ik in Amsterdam zou wonen... lol, dat gebeurt toch nooit maar ja. ;)
    X Emma

    ReplyDelete
  5. Echt geweldige, Tumblr waardige foto's! Die koffie ziet er heerlijk uit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, dat is een groot compliment, dankjewel Lisa!

      Delete
  6. Hele mooi foto's! Ziet eruit als een hele leuke hotspot, de inrichting is echt gaaf!

    ReplyDelete
  7. Dit ziet er zó leuk uit! Prachtige foto's & de inrichting/interieur is zo gaaf!
    Liefs Iep

    ReplyDelete