Homemade meringues

19:10

Wat is er nu beter dan een goede kop thee met een heerlijk gebakje ernaast? Ik ben zelf echt gek op lekker eten, en dan vooral op zoetigheden. Soms is dat niet een al te fijne eigenschap, want we weten allemaal dat te veel suiker niet goed voor je is. Maar hé, het is Pasen, dus dan mag een beetje snoepen wel (vind ik;). 
Ik wilde al heel lang een keer zelf meringues maken, en vandaag leek ineens de perfecte dag om dit te doen. Over lekker eten gesproken: man, ze zijn zo goed gelukt...  De meringues zijn trouwens zeker niet perfect van vorm, maar dat hoeft op zich ook niet voor mij. 


Meringues maken lijkt één van de simpelste dingen die er zijn. Toch kan je er heel wat aan verprutsen. Zo kunnen de meringues bijvoorbeeld 'krakken', iets wat bij mij is gebeurd. Ik had de meringues minder dicht bij elkaar op de bakplaat moeten leggen, plus ik had ze nèt iets langer in de oven moeten laten zitten. 25 minuten op 150 ºC bleek in mijn geval iets te kort... Mijn meringues heb ik gebaseerd op dit recept op het Youtube-kanaal van Jamie Oliver. In het filmpje krijg je een hele hoop nuttige en handige tips die je enorm helpen bij het maken van meringues. Ik raad je zeker aan om het filmpje een keer te kijken!






Fijne paasdagen iedereen!

You Might Also Like

13 reacties

  1. Ze zien er echt prachtig uit! Heerlijk!

    ReplyDelete
  2. Ooo mjum! Nu heb ik zin in meringues.. hihi! Liefs Sjoukje

    ReplyDelete
  3. Oh jammie! Ik vind ze er juist super lekker uitzien!

    ReplyDelete
  4. ohhh lekker! en mooie foto's

    ReplyDelete
  5. beautiful! x
    http://www.catchingdreamsblog.blogspot.co.uk

    ReplyDelete
  6. Die zien er echt goed uit hoor! Lekker!

    ReplyDelete
  7. I love your blog! It's really cozy

    ReplyDelete
  8. Goeie tip van dat filmpje! Meringues staan al lang op mijn to bake lijstje, maar ik ga ze zeker snel een keer maken nu ik dit zo zie :)

    ReplyDelete
  9. Zo lekker. Ik maakte vorige week een soortgelijk recept. Ik maakte er alleen roosjes van. Ze waren niet helemaal goed gelukt maar de smaak was heerlijk

    ReplyDelete
  10. oh die dingen zijn zo lekker! En je blog is ook heel erg tof!

    ReplyDelete
  11. Ah dit ziet er echt heeeerlijk uit! Mooie foto's ook! :)

    ReplyDelete