Monthly faves ♥ March 2015

06:02


Hier zit ik dan, een blogpost te typen op mijn Iphone. Ja, dat is mogelijk, al is het wel verrekte lastig moet ik zeggen. Hopelijk komt het er in zijn geheel uiteindelijk enigszins als een normale blogpost uit te zien, haha! Ik zit hier op zaterdagavond (surprise, ik heb dit artikel al vooruit gepland) bij mijn nieuwe oppasadres. De zevenjarige tweeling waar ik op pas ligt nu eindelijk vredig te slapen, na een avondje pizza en mr. Bean kijken. Ik mag helemaal niet klagen hoor, want het zijn twee super schattige meisjes die nog geen vlieg kwaad doen. Al probeert er ééntje soms wel een beetje onder de regels uit te komen. 'Ja, het licht moest uit om half negen. Maar papa zei niet dat we dan moeten slapen. Het licht moet gewoon uit. De tv hoeft dan toch niet uit?'
Haha, ik kan er wel om lachen. Hoe dan ook, vandaag deel ik mijn favorieten van de maand! Ik bespreek onder andere mijn favoriete koffietentje en mijn favoriete nieuwe kledingstuk met jullie. Benieuwd? Klik dan maar snel op 'read more'.


Favourite food
Bij BBrood in Amsterdam (er zijn verschillende verkooppunten) at ik een tijdje geleden dit havermout/cranberry gebakje. Het zit vol met noten en de zoete smaak komt van de cranberry bovenop. Het is mega vullend vanwege de havermout en compacte structuur, en voor een gebakje is het nog best gezond ook. Hashtag ik ben healthy bezig en ik eet gebak. Best een goede combinatie, toch? Ben je eens bij een Bbrood-zaak in de buurt, neem dan zeker even de moeite om dit uit te proberen, want het is echt ontzettend lekker.

Favourite shop

Een tijdje terug schrijf ik hier al over, maar ik wil deze winkel nog eens keer even extra onder de aandacht brengen. Wat is OAK toch een vreselijk leuke winkel. Ik ben verliefd op alle schattige plantjes ('I want them all!', zegt een cactus-verslaafde), de leuke accesoires en de perfecte t-shirtjes. Tja, meer valt er eigenlijk niet te zeggen. Als je in Den Bosch bent, loop dan even snel door de Snellestraat alsjeblieft.

Favourite fashion-item
Afgelopen woensdag was ik met alle vierdeklassers van mijn school in Amsterdam om een bezoekje te brengen aan het Paleis op de Dam. Natuurlijk kregen we ook wat vrije tijd om te lunchen en voor de meeste meisjes was dit direct een goed moment om eventjes te shoppen. Tja, als je in Den Bosch woont kom je nu eenmaal niet 24/7 in Amsterdam, dus dan zijn al die Amerikaanse ketens ineens wel heel aantrekkelijk om te bezoeken!
Samen met een vriendin ging ik langs bij de Urban Outfitters en de Pull & Bear. Bij de laatst genoemde winkel kon ik het niet laten om dit shirtje mee te nemen. Het donkerblauwe shirtje is ietwat kort en valt voor de rest nogal wijd. Verder is de stof ontzettend zacht! Al met al draait het uiteindelijk natuurlijk allemaal om de tekst die op het shirt staat. Voortaan blog ik helemaal in stijl (haha).

Favourite place for good coffee (omdat ik bij het woord 'coffeeshop' aan iets heel anders moet denken...)
Little Collins it is. We hebben het hier over een klein, druk, gezellig restaurantje waar de obers Engels praten en de koffie vrijwel perfect is. Nee, je krijgt geen grote latté met gekke sprinkels en caramel-sauzen eroverheen, maar een 'gewone' cappuccino kan je er krijgen... En die is zó puur en zó goed. Als je ècht van koffie houdt, word je hier heel blij van. Little Collins kan je vinden in de Sweelinckstraat in de Pijp in Amsterdam.

Favourite photogenic thing
Huh, je favoriete fotogenieke ding? Ja, niks meer of minder dan dat. De laatste tijd ben ik heel erg met fotografie bezig en aan mijn foto's kan je afleiden wat ik op dat moment leuk vind om op de foto te zetten. Zo maak ik met mijn Iphone iets te vaak foto's van koffie (die ik dan vervolgens post op Instagram), en zo maak ik met mijn camera iets te vaak foto's van bloemen. Waarom? Mijn moeder zit nog steeds in een rolstoel, en nog steeds zijn er een hele hoop lieve mensen op deze wereld die graag een bosje bloemen cadeau geven aan de ongelukkige met het gebroken been. Oftewel, we hebben de laatste tijd gewoonweg héél erg veel bloemen in huis... En die zet ik héél erg graag op de foto.

Favourite failure-photo
Ahum. Ik weet niet wat ik dacht toen ik deze pose aannam, maar van mijn hoofd kan je hier bijna een Meme maken voor op 9GAG. 'I'm so fancy'. Isabella, néé, doe maar gewoon niet.

Dat waren alweer mijn favorieten van de afgelopen maand! Weet jij nog een leuke hotspot of een schattig koffietentje? Laat het me weten bij de comments!

You Might Also Like

5 reacties

  1. Dat brood ziet er echt héérlijk uit. En oja, Oak, ik vergeet er steeds naar toe te gaan haha.

    ReplyDelete
  2. Leuke favorieten, haha dat shirt is echt te grappig

    ReplyDelete
  3. Naawwww, wat cute allemaal. And your t-shirt is just perfect (en de quote erg toepasselijk ;) *wink wink*)
    Love you babeee

    Lieke ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. <3 Je bent lief Liekje:) Haha, jaaa zeker toepasselijke quote hè^^

      Delete