DearBodyWorks antibacteriële handgel (+ 3x giveaway!)

16:11

Als je mij al langer volgt, weet je dat ik een grote fan ben van producten van Bath & Bodyworks. Jammer genoeg kost het erg veel moeite om aan spulletjes van het merk te komen, wil je niet helemaal naar Amerika toe hoeven reizen. Biedt DearBodyWorks een oplossing? Dit nieuwe merk lanceerde op 20 maart haar webshop met een hele hoop antibacteriële handgels, die de echte kenner doet denken aan de geliefde handgels van Bath & Bodyworks. Gisterenmiddag kreeg ik van DearBodyWorks een pakketje binnen met zes schattige flesjes handgel. Vandaag test ik ze voor jullie!

De hoe & de wat en ingrediënten
Antibacteriële handgel is voor mij een must-have in mijn tas. Waarom? In veel situaties is het niet mogelijk om even tussendoor je handen te wassen. Deze 'Minibacs'  van 29 ml bevatten een krachtige antibacteriële werking op basis van 62% alcohol. Of dit je huid hierdoor niet uitdroogt? Integendeel! Je handen worden verzorgd door de Jojoba-olie die verwerkt is in de gel. DearBodyWorks beweert verder nog dat er Vitamine E in het product verwerkt zit. Vitamine E bevordert de aanmaak van collageen, waardoor de huid soepel blijft. Verder bevordert het ook de groei en het herstel van de huid. Gek is dat ik dit ingrediënt echter niet op de ingrediëntenlijst van de flesjes kan vinden...

Over de geuren
Hetgeen wat mij altijd enthousiast maakt over de handgels van Bath & Bodyworks, zijn de geuren die de producten hebben. Ze zijn vaak fris en fruitig of juist wat zoeter en zwaarder en blijven lang hangen. Ook de handgels van DearBodyWorks hebben elk hun eigen geur. Ik ontving 6 verschillende geuren.

1. Dancing waters: 'Een frisse geur van schoon, sprankelend water wat betoverd is met een vleugje waterlelie, Aziatische peer en witte musk'. Deze geur is licht, subtiel en niet al te zoet. Je ruikt zeker de musk en het zoete zal zeer waarschijnlijk van de Aziatische peer komen. Zodra je het product hebt aangebracht op je handen, blijft de geur nog wel een klein beetje hangen, maar het is zeker niet opvallend.
2. White citrus: 'Een moderne citrus mix van frisse citroen, verkwikkend grapefruit, weelderige waterlelie en verleidelijke gemberbloem'. Oeh ja, dit is overduidelijk een citrus-geur. Deze handgel ruikt voor de 100% naar citroen. Heel fris, niet te zoet, eerder echt zurig als een citroen. Ik ben er persoonlijk wel fan van!
Ook deze geur blijft na het aanbrengen vrij licht op je handen achter.
3. Cherry blossom: 'Een herinnering aan de ontluikende kersenbloesem die open gaan onder de eerste zonnestralen'. Deze geur is al veel zoeter dan de eerste twee geuren. Toch is het nog steeds niet snoepjes-zoet. Het ruikt alsof je net een bos bloemen op tafel hebt gezet. Een lief, subtiel, zoet geurtje.
4. Forever sunshine: 'Een warme omhelzing van sappige mandarijnen, roze pioenen, romig sandelhout en een vleugje zoet praline'. Tot nu toe is dit mijn favoriete geur. Het contrast tussen de mandarijnen en het sandelhout is duidelijk te herkennen en is een goede combinatie. Als je houdt van warme, zoete geuren is deze handgel echt een aanrader. Op je handen blijft de geur sterker achter dan dat dat bij de eerste drie geuren het geval was.
5. Warm night: 'Een melange geïnspireerd op de meest heerlijke geuren uit Brazilië'. Ik ruik bloemen, iets zoets en fruitigs en een klein vleugje vanille. Toch zou ik het persoonlijk niet persé als een avondgeur omschrijven ('Warm night'). De geur blijft licht tot redelijk goed hangen.
6. Secret wonderland: 'Een mix van heerlijke aardbeien, licht bevroren jasmijn bloemblaadjes en witte amber geïnspireerd door een wereld waarvan je nooit had gedroomd dat die bestond'.  Poeh, heftige omschrijving, haha! Dit is zo'n geur die ik zelf zou beschrijven als 'snoep'. Punt. Mier- en mier zoet. Je houdt ervan, of je vindt het verschrikkelijk. Ben je een echt meisje-meisje, dan wordt je hier zeker heel blij van!

Vergelijken
Stel, we leggen de antibacteriële handgel van Bath & Bodyworks naast die van DearBodyWorks. Wat zijn de verschillen en zijn die positief of negatief?
Op het gebied van ingrediënten zitten de Minibacs van Bath & Bodyworks eigenlijk vooral veel ingewikkelder in elkaar. Een hoop ingrediënten komen wel degelijk overeen, een aantal ook niet. Zo zit in de handgels van Bath & Bodyworks ook nog Tahitiaanse Palmmelk, de factor die in dit geval de handen heel erg zacht maakt. Wel zit er minder alcohol in de handgel van DearBodyWorks (62& vs. 68%), wat op het gebied van uitdroging van de handen wel weer positief is aan de Minibacs van DearBodyWorks.
Als we het hebben over de geuren, blijven de geuren van de Minibacs van Bath & Bodyworks ontzettend sterk op je handen achter. De parfum is in een aantal gevallen zelfs zó sterk, dat je het op een paar meter afstand nog steeds ruikt. Bij de handgel van DearBodyWorks is dit niet het geval. De geuren zijn subtieler en vervliegen iets sneller. Of dit negatief of positief is, ligt er maar aan waar jou voorkeur bij ligt.
Qua prijs vind ik eigenlijk dat je de producten niet mag vergelijken. Inclusief verzendkosten ben je al snel een hoop geld kwijt aan de handgel van Bath & Bodyworks, terwijl je bij DearBodyWorks slechts €1,95 kwijt bent aan één handgel (inclusief BTW).

Al met al ben ik uiteindelijk best te spreken over de handgels van DearBodyWorks!

Winactie
In samenwerking met DearBodyWorks mag ik drie keer een setje van drie Minibacs weggeven! Wat je moet doen om te winnen?


Wat je verder kan doen om meer kans te maken om te winnen:



You Might Also Like

8 reacties

  1. Hey cutie,
    Ik heb de fb pagina geliked en ik volg je al op instagram, mijn email adres heb je al en heb deze blogpost geliked (via google+, weet niet hoe dat anders moet hihi)
    Verder heb ik ook al mijn favoriete geurtjes geliked op de site, dit zijn: sweet pea, warm vanilla suger, be myself
    Lijkt me leuk om ook eindelijk zelf handgel te hebben ipv altijd alleen maar aan jouw geurtjes te mogen ruiken hahahah
    Xx

    ReplyDelete
  2. Lijken me heerlijke handgels! Ik heb geen FB dus deze actie sla ik over haha.
    X Emma

    ReplyDelete
  3. Oh wat leuk! Ik kende deze nog niet. Toen ik in Amerika was had ik een paar handgels van Bath & body works meegenomen, maar die zijn ondertussen alweer op en het is inderdaad een stuk duurder dan deze. Ik doe mee, ben benieuwd!
    De 3 die me het lekkerste lijken zijn; Coconut Lime Verbana, Warm Vanilla Suger en Carried Away. (oh, ik volg je ook op bloglovin en Instagram als extra stapjes) Email : merel.mmm@gmail.com

    ReplyDelete
  4. wow such a lovely post! great job x

    Visit my blog? xx Miss Beatrix (http://missbeatrix.blogspot.com)

    ReplyDelete
  5. Ik doe mee! Ik kan niet kiezen welke drie, dus mag ik ook doorgeven welke wil wil als ik win :)

    ReplyDelete
  6. Ik doe heel graag mee, altijd handig een flesje handgel in mijn handtas. Mijn 3 favoriete geuren, als ik moet kiezen tenminste want ze lijken mij allemaal heerlijk zijn; 1 Dancing Waters, 2 White Citrus en 3 Secret Wonderland. Andere gels ruiken vaak naar alcohol en dat is niet zo lekker. dmaas72@hotmail.com

    ReplyDelete
  7. Heerlijk ik hou van lekkere geurtjes als ik mijn handen ga wassen lekker fris!
    Deel en like!

    ReplyDelete
  8. Ooh, Wat een leuk concept, allemaal anti bacteriële handgels!

    Hier ben ik wel erg enthousiast over ;)

    mijn favoriete op het eerst zicht zijn:

    – warm night

    – Cherry blossom

    – Warm vanilla sugar

    Ik hou wel van fris,- fruitig- en bloemerige geurtjes zoals cherry blossom, hoewel op vanille ben ik ook altijd dol geweest.. :)

    Ik gebruik zo’n handgel al regelmatig en het zou leuk zijn nieuwe geuren te ontdekken. Ze zien er heel schattig uit en zijn inderdaad helemaal niet duur ook.

    Ik volg de facebookpagina :)

    Liefs!

    ReplyDelete