New EOS lip balms! ~ Review Vanilla Mint

06:02

Sinds een tijdje zijn er twee nieuwe EOS lippenbalsems te verkrijgen bij Alice&Jo! Fun fact: in Amerika zijn de twee exemplaren ook pas vrij recent uitgekomen.
De twee nieuwe varianten hebben niet alleen een nieuwe geur en smaak, maar ook een nieuw design. Ze hebben namelijk streepjes op de verpakking. Persoonlijk vind ik het een heel leuke toevoeging! Verder zijn de ingrediënten van deze lippenbalsems nog net iets beter. Klinkt heel positief, toch? Vandaag review ik de scent 'Vanilla Mint'.

Het eerste wat deze lippenbalsems anders maakt dan de andere EOS lip balms zijn de ingrediënten. In de twee nieuwe varianten zit niet alleen Vitamine E, maar ook Vitamine C. Verder zit er in de nieuwe exemplaren een heel klein beetje water verwerkt, wat ervoor zou moeten zorgen dat de formule iets wat soepeler is omdat het product hiermee iets is verdunt.
Wat nog meer opvalt is dat deze EOS lip balms beweren 99% natuurlijk te zijn, terwijl de reguliere EOS lip balms 100% natuurlijk zijn met 95% 'organic ingredients'. Waarom dit precies is aangepast, is mij een beetje onduidelijk.
Dan over op de geur en de smaak. Daarvoor heb ik Vanilla Mint vergeleken met de andere munt-variant, Sweet Mint. De geur van Vanilla Mint is wat zoeter dan de geur van Sweet Mint, bij Sweet Mint is de muntgeur erg sterk, en daar moet je van houden. Bij Vanilla Mint ruik je duidelijk het vleugje vanille. Persoonlijk ben ik daar wat meer fan van.
Op je lippen voelt Sweet Mint echt duidelijk 'koud' aan, terwijl je daar bij Vanilla Mint eigenlijk nauwelijks iets van voelt. Sweet Mint is duidelijk frisser.
Qua smaak moet ik zeggen dat ik niet zoveel verschil proef, het heeft allebei een beetje een kauwgom-smaak, als ik het zo kan beschrijven. Ook hierbij is het enige puntje wellicht dat Sweet Mint nèt iets sterker is.
Een uur nadat ik de EOS lippenbalsem heb aangebracht op mijn lippen, zijn ze nog steeds lekker zacht en heeft het het welbekende verfijnende effect van EOS. Qua substantie of van zachtere lippen dan bij reguliere EOS lip balms merk ik eerlijk gezegd niet zoveel. Ik denk dat het bij deze nieuwe variant vooral draait om het nieuwe design en de scent.
De EOS lip balm in Vanilla Mint kun je voor €5,25 (exclusief verzendkosten) bij Alice&Jo kopen.

You Might Also Like

11 reacties

  1. Wat schattig! Ziet er erg leuk en fijn uit. Ik was laatst bij Urban Outfitters waar ze voor 8 euro of zo verkocht werden maar dat ging me toch iets te ver voor een klein lipbalmpje. X
    www.lemontierres.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, bij de Urban Outfitters verkopen ze de lippenbalsems echt voor een belachelijke prijs.. Stom :/

      Delete
  2. Ik moet toch eens wat gaan proberen van dit merk!!

    ReplyDelete
  3. Oeh, wat een snoezige verpakking!
    Ik heb een blauw Eos eitje met blueberry en die is super lekker! ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaaah, die heb ik ook! Die is inderdaad ook erg fijn:)

      Delete
  4. eos!! Ik moet dat nodig online een keertje gaan bestellen.

    ReplyDelete
  5. ooh lijkt mij echt wel het perfect geurtje ook voor mij :)

    liefs
    Karlien

    ReplyDelete
  6. Wat een leukerd! Alleen de vorm is al super cute.

    Liefs,
    Anouk

    ReplyDelete
  7. ik heb summerfruit en strawberry sorbet

    ReplyDelete