#2 Music I currently ♥ love ♥

06:30

Jullie weten inmiddels dat ik hou van muziek schrijven en muziek maken. En nee, wees maar niet bang, ik ga je vandaag niet wéér vervelen met deze hobby (voor de mensen die het irritant vinden als ik erover praat dan. Omdat ik weet dat die er zijn, helaas.) Vandaag ga ik het hebben over muziek luisteren. De laatste keer dat ik mijn favoriete liedjes van het moment met jullie deelde was... In mei alweer! Inmiddels is mijn playlist met favorieten aardig veranderd en leek me het me wel weer eens tijd voor een update. Ik zou zeggen: pak maar vast je oortjes erbij, want you're gonna loooove those songs. (Als je dit op je smartphone leest, raad ik aan de internet versie van mijn site te lezen i.p.v. de mobiele versie. Daarop kan ik namelijk niet beloven dat de video's zichtbaar zijn...)

Sam Smith ~ I'm not the only one
Een tijdje geleden had ik zangles met een groep en dit liedje hebben we de hele les gerepeteerd. Dat was het moment dat ik het voor het eerst hoorde, en ik was opslag verliefd. Wauw, wat een mooie song. Ik was over het algemeen al fan van het geluid en de teksten van Sam Smith, maar dit is toch denk ik wel het mooiste liedje wat ik tot nu toe van hem gehoord heb. Gelukkig kan ik niet spreken van ervaring als we gaan praten over het onderwerp (dat zou toch wel een beetje apart zijn denk ik, ik bedoel uhm hallo ik ben vijftien), maar alsnog krijgt het me emotioneel. Voor mij een teken dat het een goed liedje is.

Bang Bang ~ Jessie J, Ariana Grande, Nicki Minaj
Het bovenstaande liedje vond ik op het begin eerlijk gezegd maar niks... Maar na een paar keer luisteren kreeg ik het niet meer uit mijn hoofd. 'Bang Bang' van Jessie J, Ariana Grande en Nicki Minaj. Wat een leuke en toch wel onverwachte combinatie van artiesten! Ik vind Jessie J in dit liedje geweldig goed zingen. Ze was de laatste tijd toch wel minder populair had ik het idee, maar dit is toch wel echt een goede (en slimme!) come-back.

Ed Sheeran ~ Give me love
Daantje, als je dit leest: godsamme, je hebt me aangestoken. Na het luisteren van vele liedjes van de muzikale ginger bij Daantje thuis kan ik geen genoeg meer krijgen van de stem van Ed Sheeran. Wellicht overtreft Ed Bruno Mars nog wel als we het hebben over mijn favoriete mannelijke artiest. 'Give me love' is verder een liedje wat in korte tijd veel voor me is gaan betekenen, omdat ik me heel erg kan inleven in de tekst. En nee, MAAK JE NU GEEN ZORGEN, I'm completely fine, er is psychisch niks aan het handje of iets in die richting, haha! Het gaat er gewoon om dat het zo'n liedje is waarbij je uit het niets kan gaan zitten huilen, weet je wel. Nou ja, als je ooit liefdesverdriet hebt gehad zul je wel begrijpen wat ik bedoel.

Break free ~ Ariana Grande
En daar kom ik weer met Ariana Grande. Het lijkt bijna een obsessie, maar nee. Miss Grande (oeh wat klinkt dat weer lekker fanceh, haha:) heeft de laatste tijd gewoon een aantal liedjes uitgebracht die bij mij goed bleven hangen. Met zekere uitzondering van de, tja wat zal ik zeggen, excentrieke videoclip, vind ik Break Free een heerlijk nummer. Ja, ik snap best dat je als vrouwelijk artiest een beetje je statement wil maken bij de mannelijke fans, kan ik het zo omschrijven? Maar dit is toch wel vrij apart. Jezus, wie kwam er op het idee van die aliens.. En dan dat oh-kijk-er-komen-granaten-uit-mijn-boezem-deel. Hoe... Wat... Waarom?! Ze hadden het naar mijn mening beter weg kunnen laten. Maar misschien ligt het gewoon aan mij, hoor.

Dat waren alweer mijn favoriete liedjes van het moment. Ik weet het, het zijn er misschien niet veel, maar je kan geen twintig liedjes tegelijk als favoriet hebben... Toch?

Wat is op het moment jou favoriete muziek?

xx Isabella

You Might Also Like

9 reacties

  1. Ariana Grande is fantastisch! <3

    ReplyDelete
  2. Leuke nummers. Sommige kende ik nog niet.

    ReplyDelete
  3. Leuk artikel! Ik kende dat nummer van Sam Smith nog niet! Mooi!

    ReplyDelete
  4. Ik kende ze bijna allemaal, stuk voor stuk heerlijke nummers! Haha ik ben het helemaal met je eens wat betreft de clip van Break Free..

    ReplyDelete
  5. HEHEHEHEHEHEHH IK WIST DAT JE OOK LIEFDE VOOR EDJE ZOU GAAN KRIJGEN :) :) :) VICTORYYYY ^^
    Zo'n zingsessie tijdens het koken moeten we vaker doenn ;)

    Kusje, Daantje
    #teamEdje
    #hi-I'm-Grandé-who-are-yaa?-oeh-You-are-Ariana?-great-let's-kill-aliens-together ;p
    #sorryvoordezenuttelozereactie

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha :D Moeten we zeker doen! #neehetisgeennuttelozereactie
      #daantjeisliefenmaaktmeaanhetlachen
      #hashtaglangehashtags :) xx

      Delete
    2. #ogelukkigishetgeennuttelozereactie
      #jawijzijnproinlangehashtags
      #daantjemistjoutijdensdelessen
      #datvinddaantjenietleuk
      #duswemoetenweereensafspreken
      #kunnenweweersamenlekkergekdoen
      #enmetEdjemeezingennatuurlijkk ;D xxx lobbi hvj wjnmk wobbit nlyg bff 4evahhh jwz ^^ ;) doeeii xx

      Delete
  6. Leuke nummers! Ariana Grande wordt steeds beter vind ik. Leuk dat ze steeds met nieuwe hits komt :)

    ReplyDelete