Essence nail polish: Glitz&Glam

06:00

Een tijdje geleden plaatste ik een review van een Essence Effect nail polish in Baby you're a firework, waar ik redelijk enthousiast over was. Vandaag review ik een ander lakje uit de Effect nail polish lijn: Glitz&Glam. Glitz&Glam, precies zoals het product er vanuit het potje uit ziet. Ik moest en zou het uitproberen. Natuurlijk moesten er foto's gemaakt worden tijdens dat proces...:) Klik op 'read more' voor de review!

A while ago a posted a review of an Essence Effect nail polish in the shade Baby you're a firework. I was quite excited about that product! Today I review another nail polish from the Effect nail polish-collection, called 'Glitz&Glam'. Glitz&Glam, that's exactly how it looks in the bottle. I really wanted to try this polish. Of course I made some pictures...:) To read the review, click 'read more'.



De kwastjes van nagellak van Essence vind ik altijd heel fijn werken. Ze zijn niet te smal, niet te breed, precies goed. Een groot pluspunt!
I really like the nail polish-brushes from Essence. They're not too small, not too large, they have the perfect size. A big plus!
Tijdens het lakken van mijn pink (daar probeer ik nagellak altijd het eerste op uit) kwam ik erachter dat dit een topcoat is! Het lijkt me namelijk vrij onlogisch dat een nagellak zo slecht dekt. Toch beweert Essence zelf iets heel anders: 'De nagellakken bieden geweldige dekking en zijn heel gemakkelijk toe te passen voor een 3D wow-manicure!'
Hmmm... Vreemd. Waarom heeft Essence nergens aangegeven dat dit een topcoat is? Nu maar hopen dat het een mooi effect geeft!
While I was applying nail polish on my pinky (I always try out new nail polish on my pinky), I found out this product is a topcoat! Well, it seems very illogical this is a normal liquid laquer because of the bad coverage. Though, Essence claims: 'Those nail polishes offer great coverage and are very easy to apply for a 3D wow-mani!'
Hmmm... That's weird. Why won't Essence mention this product is a topcoat? I hope the effect is pretty at least. Let's take a look!
Tja. Op zich is er niks mis met deze topcoat: mooie lichtpaarse/roze glittertjes en een aparte glans. Maarja, daar blijft mijn mening ook bij: 'Op zich is er niks mis mee.' Ik ben namelijk niet echt heel enthousiast over Glitz&Glam. Ik had meer glitters en een mooier effect verwacht. De nagellak verdient de naam niet, als je snapt wat ik bedoel. Het is veel te 'normaal'. Jammer!
Well... In itself, there's nothing wrong with this topcoat: it has some pretty lightpurple/pink glitter in it and a distinct sheen. But that's it. I have to tell you I'm not really satisfied about Glitz&Glam. I'd expected a lot more glitter and a more beautiful effect. The liquid lacker just doesn't deserve it's name, if you know what I mean. It's way too normal to call it 'Glitz&Glam'. Disappointing...
De Essence effect nail polish in 'Glitz&Glam' is voor €1,99 te koop bij het Kruidvat.
You can find the Essence effect nail polish in 'Glitz&Glam' in your local drugstores (in the Netherlands and Belgium at 'Het Kruidvat') for €1,99.

 xx Isabella

You Might Also Like

9 reacties

  1. Jammer dat 'ie zijn werk niet doet, ik had ook wat meer verwacht van het lakje, toch bedankt voor de fijne review!

    ReplyDelete
  2. Fijne review! Jammer dat de nagellak niet zo mooi is als dat hij er in het flesje uit ziet.

    ReplyDelete
  3. Ondanks dat het een topper is, had ik toch meer dekking verwacht!
    Je hebt er iets moois mee gemaakt, maar ik ga het lakje dus zeker niet kopen! :-)

    ReplyDelete
  4. Ik heb hem ook, alleen ik dacht ook dat hij meer was dan dit. liefs x

    ReplyDelete
  5. Goed artikel, jammer dat het lakje een beetje tegenvalt. Ik vind het een matig effect geven helaas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, vind ik ook! In het potje zag het er zo mooi uit, en dan valt het effect zo tegen op je nagels:(

      Delete
  6. Mooi kleurtje, maar wat jammer dat je er zo weinig glitters en kleur van terugziet op je nagels! Ik had ook wel meer verwacht, want bij andere glitter lakjes die ik heb van Essence, is dat wel het geval. Jammer!

    ReplyDelete