How to: Nutella Cake in a mug (5 minutes)

12:00

Hey! Raise your hand if you love Nutella (alle handen de lucht in), haha! Nee maar serieus, ik heb nog nooit iemand ontmoet die Nutella niet lekker vindt. En wat als je daar nu een cake mee kan maken? Binnen vijf minuten? In een mok?! Ja,dat kan. En ik laat je in dit artikel zien HOE.
Hey! Raise your hand if you love Nutella (everybody raises their hand), haha! No but serious, I've never met someone who doesn't like Nutella. And.. What if you can make a cake with it? In five minutes? In a mug?! Yes, that's possible. And I'm gonna show you HOW.


Benodigdheden:
Stap 1: Doe een eetlepel meel en een eetlepel suiker in de mok. Ik gebruikte in dit geval rietsuiker, maar je kan natuurlijk ook andere suiker gebruiken.
Step 1: Use one tablespoon of flower and one tablespoon of sugar. In this case I used cane sugar, but of course you can use any type of sugar you prefer. 
Stap 2: Doe twee eetlepels cacaopoeder in de mok. Als je een sterkere cacaosmaak wilt, kan je er meer cacaopoeder bij doen. Ik zou dit je persoonlijk afraden, omdat ik de ervaring heb dat dat niet heel lekker kan zijn.
Step 2: Put two tablespoons of cocoa powder into your mug. If you want to create a stronger cocoa flavour, you can use more tablespoons of cocoa. Personally I would discommend this, because I've the experience that the taste can turn out to be way to strong.
Stap 3: Doe een ei in de mok.
Step 3: Use one egg.
Stap 4: Mijn favoriete onderdeel: DE NUTELLA. Ik gebruikte één eetlepel.
Step 4: My favourite part: THE NUTELLA. I used one tablespoon of Nutella. 
Stap 5: Voeg op gevoel een klein beetje melk toe.
Step 5: Add a little bit of milk. There's no specific amount for the milk, just add a little amount and stop adding milk when you feel like it's enough.
Stap 6: Roer dit geheel tot een glad goedje. Uiteindelijk zou het er zo uit moeten zien. Het roeren duurt ongeveer een minuut.
Step 6: Stir all the ingredients into a smooth substance. It takes about one minute. After the stirring, it should look like this.
Stap 7: Zet je mok 1,5 minuut in de magnetron.
Step 7: Put your mug in the microwave for about 1,5 minute.
Et voilà, your done! You've got your Nutella Cake in a mug.
Wat vinden jullie van dit How-to artikel? Als je dit ook hebt gemaakt, laat het me vooral weten! 
What are your thoughts about this recipe? I would love to see your recreations:)

xx Isabella

You Might Also Like

16 reacties

  1. Ooo my!! Dit ziet er zó lekker uit. Dit ga ik deze week een keer namaken!

    ReplyDelete
  2. Oh super leuk om te doen zeg. Ik ga dit zaterdag maken <3 liefs x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahh leuk!! Laat je me weten hoe je het vond smaken als je het hebt gemaakt?^^

      Delete
  3. Dit ziet er echt ontzettend lekker uit! :-)

    ReplyDelete
  4. Die nutella cake lijkt me heerlijk, mmmm. En het is een groot pluspunt dat hij zo snel klaar is!

    ReplyDelete
  5. Oeh dit ziet er lekker uit!

    ReplyDelete
  6. mmm snel en ziet er ook lekker uit
    eens testen :D

    liefs,
    Karlien

    ReplyDelete
  7. Yummy yummy, lijkt me erg lekker en zo makkelijk te maken ook!

    ReplyDelete
  8. Ohhh ziet er lekker uit! Echt leuk om te maken als je zin heb in een dessertje en wat minder tijd hebt :-)

    ReplyDelete
  9. Hmmm... delicious! Need to try it out! I love your mug too! ;)

    ReplyDelete
  10. wow <3


    cabecanasnuvensz.blogspot.com.br

    ReplyDelete