Een dagje Amsterdam

12:00

Gisteren had ik zo'n leuke dag, en ik heb ook een hoop meegemaakt. Ik moest en zou het met jullie delen. Ik ben met mijn ouders, zusje en broertje een dagje naar Amsterdam geweest. Al een voorproefje van dit hele verhaal: we gingen naar het Rijksmuseum, het Vondelpark, de Forever21, we hebben heerlijk gegeten èn... Ik heb Mascha en Alain Caron van Masterchef gespot. Al benieuwd? Lees dan maar snel verder;)
's Ochtends om zo ongeveer half tien vertrokken we met zijn vijfjes naar het Rijksmuseum. Ik was er al een keer geweest met school, maar omdat het zo groot is zie je toch elke keer weer wat nieuws. Natuurlijk liepen we eerst de meest bekende route langs de schilderijen van o.a. Vermeer en Rembrandt, en toen gingen we wat verder het museum in. Ik moet zeggen dat je nogal kon merken dat het in veel landen vakantie is. Het was echt extreem druk, en overal hoorde en zag je buitenlanders. Niet dat je die normaal gesproken niet kan vinden in Amsterdam, maar toch.
Na een tijdje kregen we allemaal honger en liepen we het museum uit. We zijn toen via de P.C. Hoofdstraat richting het Vondelpark gelopen. En toen opeens, in een flits, zag ik Mascha. Ik liep daar als een irritante toerist met haar camera bungelend om haar nek (voor mijn blog gaat die natuurlijk overal mee naartoe) om me heen te kijken. Er stonden een vrouw en een man druk met elkaar te praten op de stoep, de vrouw met haar rug naar me toe gekeerd. Vervolgens lopen we er langs, ik kijk nieuwsgierig naar de druk pratende mensen. Als ik er eenmaal voorbij ben realiseer ik me ineens dat Mascha daar stond. En ik ben er straal voorbij gelopen *facepalm*. Ik ben niet terug gelopen, omdat ik me een beetje bezwaard voelde om het gesprek zomaar te onderbreken. Hoe dan ook ben ik de rest van de dag toch helemaal blij geweest. Ik heb mijn grote voorbeeld gezien, gewoon heel toevallig tijdens een dagje A'dam.
Een paar minuten later gingen we op het terras bij het Filmmuseum in het Vondelpark zitten. Ik at een heerlijk broodje Vitella Tonato als lunch. Ahh, love it. Het zonnetje scheen, en dat zorgde ook meteen voor een perfect moment om snel wat outfitfoto's te schieten, die komen morgen online. Mijn zusje en broertje leer ik een beetje hoe je mooie foto's maakt, ze vinden mijn camera beiden toch ook wel erg interessant:) Het fotograferen gaat steeds beter! Nadat zij een paar foto's hadden geschoten van mij, wilde mijn zusje natuurlijk ook even op de foto. Ik maakte onder andere onderstaande foto.
Na een uurtje of anderhalf besloten we om de auto te pakken naar het Italiaanse restaurant Toscanini, waar mijn ouders helemaal gek van zijn. Vroeger hebben ze samen tien jaar in Amsterdam gewoond, en dit was echt by-far hun favoriete restaurant. We parkeerden en mijn moeder reserveerde voor de avond, en het lukte. Via daar liepen we door naar de Kalverstraat om wat te shoppen. Onderweg werden er weer wat foto's geschoten natuurlijk.
Jeetje, wat was het weer lekker ouderwets druk. Ik werd gedropt bij de Forever21, met de boodschap dat ik na drie kwartier weer bij de ingang werd verwacht. Dat red ik vast wel, dacht ik. NEE. De Forever21 was super, maar ook echt een drama. Ik kon door de bomen het bos niet meer zien. Niet alleen door de drukte, maar ook simpelweg door de enorme hoeveelheid kleding. Ik weet dat dat altijd wel is bij Forever21, maar ik kan me toch herinneren dat de filialen die ik in Londen en Amerika bezocht heb overzichtelijker waren. De eerste twintig minuten heb ik zonder ook maar iets van kleding mee te nemen rondgelopen, en toen besloot ik hopeloos overal maar wat van de rekjes te grijpen en het te passen. Uiteindelijk kwam ik puffend de winkel uit met één kledingstuk en een statement ketting. Ik wil nog wel een keer terug, maar dan zal ik daar denk ik een hele middag voor uit moeten trekken, wil ik normaal kunnen winkelen. Maar voorlopig bestel ik de kleding gewoon online...
Na deze drukke en snelle shoppingsessie liepen we terug naar Toscanini. Ik heb heerlijk gegeten. Het lekkerste vond ik het hoofdgerecht, heerlijke spaghetti met vis. Simpel maar geweldig bereid, dat is uiteindelijk toch wel wat ik het allerliefste eet.
Tijdens het eten zag ik Alain Caron (ook wel bekend van Masterchef) binnen komen. Ik was de eerste aan tafel die het opmerkte. Een aantal mensen in de (open) keuken zag je wel zenuwachtig worden, maar achteraf bleek dat Alain Caron een vriend is van de baas van Toscanini en dat hij regelmatig in het restaurant komt eten.

Na het eten reden we terug naar huis, en om half tien waren we thuis. Op het moment van typen is het even later, en ik ben best moe. Het was echt een super leuke dag!

Benieuwd naar wat ik aan had in Amsterdam? Check dan morgen om 12:00 mijn blog!

xx Isabella

You Might Also Like

9 reacties

  1. Wat een mooie foto's! Ziet er uit als een heerlijke dag. Ben benieuwd naar je outfit :)

    ReplyDelete
  2. Awh, wat leuk! Je bent heeeeeeeel dicht bij mijn huis geweest (in de buurt van toscanini)
    Liefs,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha wat grappig! We eten er wel vaker (niet heel vaak, maar soms), als we er nog een keer heen gaan laat ik het wel even weten. Lijkt me grappig als je elkaar zo ineens in het echt ziet:D x

      Delete
  3. Amsterdam is zo leuk he? Ben je ook al een keer bij Madame tussauds geweest? Forever 21 lijkt me erg leuk om te shoppen, ik hoor er zoveel leuke dingen over! Kan niet wachten tot je volgende editie :)

    ReplyDelete
  4. Heel tof artikel! Amsterdam is eigenlijk zo'n mooie stad.
    Fijn dat ik ook lekker dichtbij woon, haha.
    Liefs

    ReplyDelete
  5. Leuk artikel! Oehh dat broodje ziet er lekker uit:)

    ReplyDelete