DIY: tanktop met knoop

22:46

Hoi! Ten eerste: super leuk dat je mijn blog bezoekt. Dit eerste artikel wordt een DIY artikel, waarin ik van een oud T-shirt een tanktop met knoop ga maken. Deze soort tanktops zie je de laatste tijd veel in de winkels. Het is namelijk een ideale top voor de zomer, en ik ben zelf ook dol op het model. Waarom zou je er je geld aan uitgeven, als je het ook zelf kan maken? By the way: ben je slecht met naald en draad? Dan is dit de perfecte DIY voor jou. Naald en draad zijn bij deze DIY namelijk overbodig.


Wat heb je nodig?

- Een oud t-shirt, het liefst met korte mouwen. 
- Schaar om mee in stof te knippen.
- Textiel-marker, welke kleur jij fijn vindt. Zelf vind ik gewoon zwart het fijnst.
- Lineaal, of iets waarmee je een rechte lijn kan trekken.

And that's it!

Dit was mijn 'beginopstelling', oftewel: het shirt dat ik ga gebruiken en een schaar.


Het eerste wat ik heb gedaan, is een mouw eraf knippen. Ik heb het zo geknipt in het model van een tanktop, zoals je die meestal ziet. Zoek eventueel op Google of een andere zoekmachine een plaatje van een tanktop op als je niet snapt wat ik bedoel.

Wat je vervolgens doet, is aan de stof van het shirt, bij de mouw, trekken. Dit klinkt misschien raar, maar zo voorkom je dat de tanktop er 'vers geknipt' uit gaat zien. Als het goed is, vouwt de stof zo een beetje naar binnen. Doe dit elke keer nadat je een stuk van het shirt hebt geknipt!
Deze twee stappen herhaal je bij de andere mouw.
Draai nu het shirt om en pak je lineaal en textielmarker erbij. Trek vervolgens een lijn, zo hoog/laag als jij dat wilt. Met deze lijn bepaal je de uiteindelijke lengte van het shirt. In mijn geval is het ook een beetje een cropped-top geworden... Mwihi! 
Knip dan aan de achterkant van het shirt het stuk tot de lijn eraf, doe het zo:

Leg de textielmarker en lineaal zeker niet weg! Die heb je nu namelijk weer nodig. Draai het shirt om en trek een lijn vanaf de afgeknipte achterzijde van het shirt naar beneden onderaan in het midden. Knip dit stuk er vervolgens af. Dit is moeilijker gezegd dan dat het werkelijk is. 

Doe dit ook aan de andere kant. Zo krijg je een soort... Driehoek! Knip in het midden van de driehoek een lijn naar boven. Hierdoor krijg je twee touwtjes. Let op: hierna moet je harder aan de stof trekken dan je voorheen deed. Dan krijg je namelijk langere en mooiere touwtjes. Leg onderaan elk touwtje een klein knoopje en trek het stevig aan. Knip dan overige stof onder het knoopje van het shirt af.

Nu hoef je alleen nog maar een knoop te leggen;... Klaar! Ik heb van het overige stuk shirt ook nog een armbandje gemaakt. Zo is het helemaal gerecycled!:)


Laat maar weten als je deze DIY ook hebt gedaan, of wat je ervan vindt!

-xxx- Isabella


































You Might Also Like

3 reacties

  1. Laat alsjeblieft een reactie achter in de comments:)
    xx Isabella

    ReplyDelete
  2. Leuk DIY! Het resultaat is mooi! xoxo

    ReplyDelete
  3. Leuk zeg! Ga ik ook eens proberen X

    ReplyDelete